Året som gick
Så här i början av ett nytt år så är det tradition att summera upp det förra. Själv så skulle jag vilja sammanfatta det med kalaskul! Klubben började livas upp en smula. Medlemmar började ställa upp för klubben och varandra. Vi målade om vårt klubbhus, vi hade en dunderbra Fly-In med flyguppvisning och som pricken över i ett mycket trevligt 80-årskalas. Men detta var endast toppen på isberget. Under ytan så dolde sig det jobb som pågår hela tiden på en flygklubb med en flygskola. Våra lärare med skolchefen Jonna i spetsen har som vanligt gjort ett strålande jobb med att utbilda våra elever. * PPL-kursen 2012 startade med 15 elever. 3 av dessa har blivit klara med sitt PPL och ytterligare 7 stycken har börjat flyga och ackumulerat 15-25 timmar vardera, d.v.s. halvvägs mot ett certifikat. * PPL-kursen 2013 startade på hösten med 9 elever och tre av dessa… Läs mer






